För egenföretagare
Stöd för administration och organisation
Hur mycket energi lägger du på fakturering? Drar du dig för att bilda bolag på grund av all administration? Hur ofta gör du budget?
Med hjälp av Fnix Oktav sparar vi tillsammans tusentals kronor i månaden (läs exemplet här nedanför) och får ut mer av varje arbetsdag. Vi fixar pappersarbetet så att du kan göra det du är bättre på.
Effektivt stöd för planering
Vi har revolutionerat den dagliga planeringen för så väl frilansande skribenter som hantverkare genom utveckling och anpassning av moderna digitala verktyg till traditionella metoder och arbetssätt.
Flexibel hantering av budget och offerter
Under uppstartsmötet lägger vi upp en plan, steg för steg, hur vi kan hjälpa dig efter dina behov. Vi är snabbt igång med att sköta budget för dina projekt och kan skicka offerter direkt till kunderna. Givetvis utgår vi från dina mallar, såväl ordbehandling som kalkylblad (t.ex. Microsoft Excel).
I takt med att vi lär känna varandra så får du ut mer än bara avlastning, våra experter finns till ditt förfogande med rapporter, prognoser och stöd för att öka effektiviteten och lönsamheten i ditt företag.
Enkel skötsel av ekonomin
Vi erbjuder hela kedjan av ekonomi och bokföring: löpande bokföring, utläggshantering, fakturering, budgetförslag, årsredovisning. Detta sköter vi med minimalt krångel och regelbundna rapporter. Kvitton för utlägg skickas enkelt via e-post, SMS eller annan valfri kommunikationsväg (läs mer om våra integrationer här).
Vi kan också ta hand om kommunikation med myndigheter så som skatteverket.
Kommunikation med många möjligheter och få måsten
Missa inte detta!
Med vårt högst revolutionerande administrationssystem blir den interna administrationen och kommunikation med leverantörer och kunder en glädje för samtliga inblandade. Glöm krångliga portaler och mobilappar.
Vi erbjuder hantering av ärenden via sms, e-post, telefon, vår hemsida och även andra alternativ.
Om våra kunder föredrar röksignaler, så ser vi till att skapa en integration också för det.
Vi har hög tillgänglighet och varje klient har en personlig handläggare som blir expert på dina rutiner.
Behåll kompetens som fungerar
Vi har tillgång till kompetenta ekonomer för löpande ärenden och större uppgifter. På så sätt erbjuder vi att komplettera ert existerande nätverk. Och det är smidigt att integrera era etablerade redovisningsekonomer och andra kontakter i våra system.
Hur det är att jobba med oss
Vissa av våra automatiska funktioner kan du komma igång med direkt.
I samband med att ett uppstartsmöte diskuterar vi ditt dagliga arbete och vilka områden ni önskar avlastning. Vi gör en gemensam planering, schemaläggning och går igenom hur ni föredrar att arbeta.
Vanliga lösningar
Några av de vanligaste lösningarna vi sätter upp för egenföretagare är
- Ekonomisk administration - Administration av bokföring, fakturering, utlägg och lön
- Telefonväxel - Administrering av inkommande samtal
- Integrationer med system - Förenklad administration med hjälp av systemintegrationer
- Påminnelser, rapportering, mötesbokningar - Grundläggande administration som enkelt går att automatisera
Har ni andra behov och önskemål? Vi är vana vid att möta nya önskemål och löser det mesta.
Låter detta intressant?
Kontakta oss för en kostnadsfri offert på tel +46 766 86 94 16 alternativt fyll i era kontaktuppgifter här