För fastighetsägare
Det osynliga fastighetssystemet
Hur många portaler och login har en typisk fastighetsägare?
Hur mycket energi lägger ni på manuell import och export med hjälp av Excel-dokument?
Hur mycket systemmanualer, processer och specialfall behöver ni hantera?
Hur är vanan hos era förvaltare, fastighetsskötare och underleverantörer när det kommer till IT-systemen?
Tänk den som hade någon man alltid kunde be dra ut en sammanställning från de olika systemen, utan att själv behöva sitta och agera IT-expert!
Det är precis här vi kommer in.
Det osynliga fastighetssystemet
När vi för fem år sedan började arbeta med fastighetssystem utformade vi en enkel tes som vi sedan dess tagit fasta på:
Ett fastighetssystem ska man inte behöva använda!
Vad vi menar med det är att bra system till fullo ska facilitera förvaltningens processer. En förvaltningsorganisation är full av experter inom flera områden. Systemen ska utformas så att de kan möta experterna och inte stå ivägen för dem. Information ska flöda på ett automatiskt sätt och nå rätt mottagare, som sedan ska kunna agera.
Med dessa tankar har vi tagit fram ett effektivt fastighetssystem, som vi är mycket stolta över.
Inga fler portaler – välj själv arbetssätt
Med vår lösning behöver man inte både vara expert på ekonomi eller teknisk förvaltning och samtidigt vara IT-expert. Varje person har arbetssätt och verktyg som de föredrar. Olikhet är en tillgång.
Vi integrerar era befintliga portaler och system, så att ni slipper tänka på det. Vi förbereder de etablerade kommunikationsvägar som personalen föredrar (huruvida det är e-post eller SMS). Därefter sätter vi tillsammans upp processerna.
På så sätt möjliggörs ett arbetssätt där varje person tillåts vara den expert den är och samtidigt ha tillgång till alla beslutsstöd, ärenden och att-göra-listor som verksamheten kräver.
Bilder på integrationer
Våra administratörer inom räckhåll
När tiden från att administrera olika IT-system frigörs, så stärks er verksamhet.
En av anledningarna till att det finns så många system och portaler är att användarna i stort lämnas vind för våg när väl system är inköpta och konfigurerade. Behållningen med oss är att vi deltar och tillsamman med er etablerar och underhåller processerna. Det är för att kunna genomföra anpassningarna som vi har skapat en mängd integrationer där allting harmoniserar i ett smart ärendehanteringssystem.
Vi har administratörer som är utbildade i vårt system och ser till att allt löper smärtfritt. Och våra ingenjörer finns tillgängliga när systemets automation behöver kompletteras.
Moduler och lösningar
Här är ett axplock av våra moduler, som enkelt kan sättas samman med era egna och leverantörers system:
Modul | Beskrivning |
---|---|
Ärendehantering | Navet i vår verksamhet. Effektiv och smart ärendehantering, med stöd för allt från SMS till e-post för att skapa, följa upp och avsluta ärenden. |
Uthyrning | Hantering av allt från förfrågningar till kontraktsskrivning och uppföljning sätts enkelt upp i vårt system. |
Felanmälan | Smart felanmälan där boende kan skapa ärenden på många olika sätt (tex skicka ett SMS, eller genom integration på er hemsida). |
Fakturering | Effektiv och korrekt fakturering |
Individuell mätning och debitering (IMD) | Avläsning och debitering av individuell energianvändning. |
Lägenhetsförmedling | Intresseanmälan, bostadskö samt förmedling av lägenheter. |
Avtalshantering | Effektiva digitala arkiv och hantering av avtal, avtalsmallar och påminnelser. |
Kundsupport | Professionell och responsiv kundservice som representerar ert varumärke. |
Rapportering: | Samlade, skräddarsydda rapporter med målet att nå era exakta behov för beslut. |
Integrationer
Vi integrerar våra lösningar med era befintliga system för en sömlös övergång och förbättrad effektivitet.
- Systemkompatibilitet: Vi anpassar våra tjänster för att fungera med era nuvarande system.
- Dataöverföring: Säker och smidig överföring av data mellan system.
- Anpassade lösningar: Utveckling av lösningar som kompletterar och förbättrar era befintliga processer.
Fördelar med våra processlösningar
Vår expertis inom processtöd ger er flera fördelar:
- Tidsbesparing: Avlasta er personal från tidskrävande uppgifter.
- Effektivitet: Öka produktiviteten genom att optimera era administrativa processer.
- Flexibilitet: Anpassade lösningar som möter era specifika behov.
- Kostnadseffektivitet: Minskade administrativa kostnader genom optimerade processer och system.
Låter detta intressant?
Kontakta oss för en kostnadsfri offert på tel +46 766 86 94 16 alternativt fyll i era kontaktuppgifter här